środa, 22 września 2010

W Eurosporcie snooker z Glasgow. Ebdon-O`Brien. Komentował Rafał Jewtuch.
W przeciwieństwie do innych Rafałów to właśnie pan Jewtuch jest dla mnie Rafałem+. Ten mecz relacjonował sam, bo okazało się, że jego stały partner (telewizyjny!) Przemek Kruk zachorował - na szczęście niegroźnie: lekkie przeziębienie - żadna ptasia grypa. Pan Rafał i tym razem na swoim (wysokim) poziomie. Czasem zdarzają mu się przydługie monologi na tematy różne. Tym razem się powściągnął i było ok.
Zauważyłem, że pan Rafał jest admiratorem czasownika posiłkować się. W komentarzu do jednego z zagrań Ebdona usłyszeliśmy więc, że zawodnik (cytuję z pamięci): posilił się bilą niebieską. Miało być, że tą bilą sobie pomógł, użył jej, zastosował ją, wsparł się na niej, a wyszło. że ją skonsumował. Polskie czasowniki bywają jak widać zdradliwe. Mam test dla komentatora: jaka jest forma czasu teraźniejszego od czasownika runąć? Np. ten plan zawodnika właśnie… Nie, nie: runął to czas przeszły!
*
Canal+Sport. Liga hiszpańska. Real-Espaniol. Komentowali: Jacek Laskowski i Leszek Orłowski.
Zda się trwa to wieki
jak telewidz cierpi
ten serial kaleki:
Mecz według kiepskich.

Brak komentarzy:

Obserwatorzy

O mnie

Warszawa, Poland
Kibic sportowy